Všeobecné obchodné podmienky
- Základné ustanovenia
- Farma Babindol, s.r.o., Vajnorská 100/A, 831 04 Bratislava, IČO: 47 470 968, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, odd. Sro, vl.č. 93095/B (ďalej ako „dodávateľ“), vydáva tieto všeobecné obchodné podmienky za účelom úpravy podmienok dodávok tovaru pre odberateľov.
- Dodávateľom sa rozumie obchodná spoločnosť Farma Babindol.
- Odberateľom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá odoberá tovar od dodávateľa na účely jeho ďalšieho predaja.
- Tovarom sa rozumejú paradajky podľa aktuálnej ponuky dodávateľa.
- Objednávka, prijatie, odmietnutie objednávky
- Objednávka musí obsahovať:
- obchodné meno/názov, sídlo/miesto podnikania, IČO, DIČ, IČ DPH odberateľa,
- druh, trieda a množstvo objednávaného tovaru,
- lehotu dodania tovaru dohodnutú na základe osobitnej zmluvy,
- miesto dodania tovaru dohodnuté na základe osobitnej zmluvy alebo predajné miesto dodávateľa,
- požadované balenie podľa ponuky dodávateľa alebo dodávku tovaru v papierových prepravkách podľa ponuky dodávateľa,
- dátum odoslania objednávky. - Objednávka musí byť doručená dodávateľovi minimálne 24 hodín pred dohodnutou lehotou dodania tovaru.
- Dodávateľ objednávku prijme alebo ju odmietne prijať podľa svojich aktuálnych prevádzkovo-predajných kapacít.Prijatím objednávky zo strany dodávateľa je kúpna zmluva uzavretá. Dodávateľ je oprávnený objednávku odmietnuť alebo čiastočne odmietnuť v prípade, ak aktuálne prevádzkovo-predajné kapacity dodávateľa nepostačujú na jej splnenie alebo čiastočné splnenie.
- Objednávka, prijatie alebo odmietnutie prijatia objednávky budú zasielané elektronicky, prostredníctvom e-mailu na adresy dohodnuté v osobitnej zmluve.
- Dodacie podmienky
- Tovar bude zabalený v obaloch alebo dodaný v papierových prepravkách podľa prijatej objednávky.
- Miesto dodania tovaru určené podľa prijatej objednávky ako miesto dohodnuté na základe osobitnej zmluvy alebo predajné miesto dodávateľa.
- Termín dodania tovaru je počas pracovných dnív bežných prevádzkových hodinách, v čase od 08,00hod. do 18,00 hod., ak nie je v osobitnej zmluve dohodnuté inak.
- Odberateľ potvrdí prevzatie dodaného tovaru na dodacom liste. Za dodací list sa považuje aj faktúra alebo príjmový doklad potvrdený odberateľom.
- Momentom dodania tovaru prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na odberateľa.
- Kúpna cena a platobné podmienky
- Dodávateľ zasiela odberateľovi aktuálny cenník tovaru platný na dodávateľom vopred určené obdobie elektronicky, prostredníctvom e-mailu na adresy dohodnuté v osobitnej zmluve.
- Odberateľ je povinný zaplatiť dodávateľovi kúpnu cenu dodaného tovaru podľa cenníkaplatného v deň dodania tovaru.
- Kúpna cena bude vyúčtovaná daňovým dokladom (faktúra alebo príjmový doklad) vystaveným dodávateľom. Kúpna cena je splatná pri dodaní tovaru, ak nie je v osobitnej zmluve dohodnuté inak.
- Kúpna cena sa považuje za zaplatenú dňom jej prevzatia dodávateľom alebo dňom jej pripísania na účet dodávateľa.
- V prípade omeškania so zaplatením kúpnej ceny riadne a včas, je odberateľ povinný zaplatiť dodávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania až do zaplatenia. Nárok dodávateľa na náhradu škody tým nie je dotknutý.
- V prípade nezaplatenia kúpnej ceny tovaru riadne a včas v lehote splatnosti, je dodávateľ oprávnený jednostranne prerušiť dodávky tovaru, a to bez ohľadu na prijatú objednávku. Za prípadné škody tým spôsobené dodávateľ nezodpovedá.
- V prípade, ak odberateľ neuhradil kúpnu cenu tovaru vyúčtovanú dvoma alebo viac faktúrami v lehote splatnosti, je dodávateľ oprávnený jednostranne odstúpiť od zmlúv uzavretých s odberateľom.
- Vady dodaného tovaru
- Odberateľ je povinný uplatniť reklamáciu za vadne dodané množstvo, druh, triedu alebo dodané balenie tovaru bezodkladne pri dodaní tovaru, inak za ne dodávateľ nezodpovedá.
- Doručovanie
- Akákoľvek listina zaslaná na adresu odberateľa sa považuje za doručenú dňom jej prevzatia odberateľom alebo dňom odmietnutia jej prevzatia. Listina sa považuje za doručenú aj v prípade jej uloženia na pošte alebo v prípade jej vrátenia dodávateľovi ako nedoručiteľnej z akéhokoľvek dôvodu, a to v deň nasledujúci po jej vrátení dodávateľovi.
- Listiny sa zasielajú na adresu sídla/miesta podnikania známu z aktuálneho obchodného/živnostenského registra, ak nie je v osobitnej zmluve dohodnutá iná korešpondenčná adresa.
- Dodávateľ a odberateľ si vyhradzujú zasielanie objednávok, ich prijatie alebo odmietnutie/čiastočné odmietnutie, ako aj zasielanie cenníkov a s tým spojenú komunikáciu elektronicky, prostredníctvom e-mailu, na adresy dohodnuté v osobitnej zmluve.
- Ochrana osobných údajov
- Dodávateľ v postavení prevádzkovateľa spracúva osobné údaje v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a Nariadenia EP a Rady 2016/679 (ďalej len „GDPR“) odoberateľ prijíma informatívny súhlas týkajúci sa ochrany osobných údajov fyzických osôb odberateľov, fyzických osôb - štatutárov, vedúcich zamestnancov, zamestnancov alebo iných kontaktných osôb – právnických osôb (ďalej len „dotknuté osoby“), ktorých osobné údaje si dodávateľ a odoberateľ v rámci plnenia práv a povinností zo zmluvných vzťahov vzájomne poskytnú.
- Dodávateľ sa zaväzuje spracúvať osobné údaje výlučne za účelom plnenia zmluvného vzťahu. Po ukončení predmetného účelu alebo po ukončení vzťahu príslušnej fyzickej osoby k odberateľovi, prípadne po ukončení platnosti a účinnosti zmluvného vzťahu alebo s ním súvisiacich zmlúv a iných dokumentov alebo plnení, sa dodávateľ zaväzuje, že zabezpečí likvidáciu poskytnutých osobných údajov, pokiaľ sa s dotknutou osobou nedohodene inak.
- Dodávateľ sa zaväzuje, že zabezpečí primeranú úroveň ochrany osobných údajov a že bude poskytnuté osobné údaje spracúvať len v súlade s dobrými mravmi a konať spôsobom, ktorý neodporuje GDPR a ani iným relevantným zákonným predpisom.
- Dotknuté osoby majú právo požadovať od dodávateľa prístup k ich osobným údajom ako aj právo na ich opravu, vymazanie, obmedzenie spracúvania, právo namietať proti ich spracúvaniu alebo právo na prednosť údajov.
- Dotknuté osoby majú tiež právo na obhajobu svojich práv prostredníctvom zodpovednej osoby ak je určená alebo podľa § 100 zákona č. 18/2018 Z. z. podať návrh na začatie konania Úradu na ochranu osobných údajov SR.
- Záverečné ustanovenia
- Dodávateľ uverejňuje tieto Všeobecné obchodné podmienky na svojich internetových stránkach.
- Vzťahy podliehajúce týmto Všeobecným obchodným podmienkam sa riadia slovenským právnym poriadkom.
- Dohody dodávateľa odberateľa, ktoré sú v rozpore so zákonom č. 91/2019 Z.z. o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami a o zmene a doplnení niektorých zákonov sú neplatné.
- Dodávateľ je oprávnený tieto Všeobecné obchodné podmienky jednostranne zmeniť, doplniť alebo vydaťnové znenie všeobecných obchodných podmienok.
- Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť od 01.05.2019.
Farma Babindol, s.r.o.
Ing. Matúš Jančura, konateľ